پاتوق 86

سرگرمی و تفریحی

پاتوق 86

سرگرمی و تفریحی

نکات مهم در تهیه کباب کوبیده

آموزش کامل طرز تهیه چلو کباب کوبیده خوشمزه و رستورانی در منزل

کباب کوبیده,طرز تهیه کباب کوبیده,دستور پخت کباب کوبیده,درست کردن کباب کوبیده

نکات مهم در تهیه کباب کوبیده

برای تهیه یک کباب کوبیده عالی و خوشمزه لازم است گوشت را دوبار چرخ کنید تا بافت آن کاملا له شود و چسبندگی اش بیشتر شود. برای گوشت این نوع کباب باید از مخلوط گوشت گاو و گوسفند استفاده شود تا کباب خوبی به عما آید . گوشت گاو چون چربی ندارد به تنهایی برای کباب کوبیده مناسب نیست.

گوشت را باید خیلی خوب ورز دهید تا هنگام سیخ کردن از سیخ جدا نشود. اگر احساس کردید که گوشت شما ممکن است از سیخ جدا شود 2 عدد تخم مرغ به مایه کباب اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مطمئن شوید دیگر کباب از سیخ نمیریزد. اگر نمی خواهید سریعا کباب ها را پس از سیخ کردن روی حرارت قرار دهید تا زمان کباب کردن انها را در جای خنکی نگهداری کنید.

سرخ بودن ذغال در کیفیت کباب کردن این نوع کباب مانند کباب های دیگر مثل جوجه کباب یا کباب بختیاری بسیار موثر است. حتما قبل از قرار دادن سیخ ها روی ذغال ها مطمئن شوید که انها کاملا سرخ و یکدست هستند. در اخر هم کنار دستتان کمی نان داشته باشید که در هنگام کباب کردن روغن کباب ها را با نان بگیرید.

کباب چنجه,طرز تهیه کباب چنجه,دستور پخت کباب چنجه

تاریخچه خورشت قیمه

خورشت گل کلم,طرز تهیه خورشت گل کلم,دستور پخت خورشت گل کلم,درست کردن خورشت گل کلم

خورش قیمه,طرز تهیه خورش قیمه,دستور پخت خورش قیمه,درست کردن خورش قیمه

تاریخچه خورشت قیمه

لغت نامه دهخدا قیمه را یک کلمه ترکی است به گوشت ریز یرز شده یا چرخ کرده تعبیر می کند و خورشت قیمه را خورشتی می نامند که با این نوع گوشت تهیه شده باشد. نویسنده کتاب طهران قدیم ” جعفر شهری ” در باره نحوه خرد کردن گوشت قیمه می نویسد که گوشت را فندقی خرد کنید. بنابراین شنیدن اسم قیمه بر خورش هایی که ظاهرشان هیچ شباهتی به قیمه های رایج ندارند، نباید تعجب برانگیز باشد.قیمه ها صرف نظر از تنوع ناچیزی که با اضافه کردن سیب زمینی و بادمجان پیدا می کنند ، که به خورشت قیمه سیب زمینی و خورشت بادمجان معروفند معمولا به یک شیوه پخته می شوند. جز قیمه های محلی که شکل و شمایلشان هیچ شباهتی به قیمه های مرسوم ما ندارد.

خورشت گل کلم,طرز تهیه خورشت گل کلم,دستور پخت خورشت گل کلم,درست کردن خورشت گل کلم

آموزش کامل طرز تهیه پیتزای ماکارونی خوشمزه و ساده با پنیر پیتزا

آموزش کامل طرز تهیه پیتزای ماکارونی خوشمزه و ساده با پنیر پیتزا

پیتزا ماکارونی,طرز تهیه پیتزا ماکارونی,دستور پخت پیتزا ماکارونی,درست کردن پیتزا ماکارونی

دستور آشپزی و طرز پخت پیتزا ماکارونی خوشمزه و مجلسی در خانه

مواد لازم پیتزا ماکارونی

ماکارونی :•: 500 گرم

سیر :•: 1 حبه

مرغ :•: 3 تکه

پیاز :•: 3 عدد بزرگ

خامه :•:  100 گرم

پنیر موزاریلا رنده شده :•: 1 لیوان

فلفل دلمه سبز :•: 2 عدد

پنیر کرافت قوطی :•: 1 عدد

نمک و فلفل :•: به مقدار لازم

روغن زیتون :•: به مقدار لازم

زیتون خرد شده :•: به مقدار لازم

کنسرو قارچ خرد شده :•: به مقدار لازم

پیتزا مخلوط با مایکروفر , طرز تهیه پیتزا مخلوط در خانه , پیتزا مخلوط خوشمزه قابلمه تستر مایکرویو

پیتزا ماکارونی بدون فر,پیتزا ماکارونی با مرغ,پیتزا ماکارونی با سبزیجات,پیتزا ماکارونی دادلی دوزلی,پیتزا ماکارونی ساده,پیتزا ماکارونی,تهیه پیتزا ماکارونی,پیتزا با ماکارونی,پنیر پیتزا ماکارونی,طرز تهیه پیتزا ماکارونی بدون فر,ماکارونی با مرغ و پنیر پیتزا,پیتزای ماکارونی با سبزیجات,طرز تهیه پیتزا ماکارونی ساده,پیتزای ماکارونی,طرز تهیه پیتزا ماکارونی,دستور پیتزا ماکارونی,طریقه پخت پیتزا ماکارونی,تهیه پیتزای ماکارونی,طرز تهیه پیتزا ماکارونی,طرز تهیه ی پیتزا ماکارونی,طرز تهیه انواع پیتزا ماکارونی,روش تهیه پیتزا ماکارونی,اموزش تهیه پیتزا ماکارونی,طرز تهیه پیتزا ماکارونی خوشمزه,پنیر پیتزا با ماکارونی,طرز تهیه پیتزا با ماکارونی,پنیر پیتزا در ماکارونی

دستور آشپزی و طرز پخت پیتزا ماکارونی خوشمزه و مجلسی در خانه

طرز تهیه پیتزای ماکارونی

لازم به ذکر است این پیتزا نیازی به خمیر پیتزا ندارد. برای تهیه پیتزا ماکارونی ابتدا در قابلمه ای آب و کمی نمک بریزید و زیر شعله را روشن کنید تا آب بجوش بیاید سپس رشته های ماکارانی را در آب جوش بریزید تا مدتی که در دستور پاکت ماکارانی نوشته شده سپس آبکش کنید.

در مدت زمانی که آب ماکارانی در حال جوش آمدن است یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و در تابه ای روغن بریزید و زیر شعله را روشن کنید تا روغن کمی داغ شود وپیازها را در تابه بریزید و سیر را خرد کنید به آن بیفزایید و تفت دهید و نمک فلفل را نیز بپاشید.ماکارانی را آبکش کنید و به مواد تابه اضافه کنید وزیر شعله را کم کنید.

در تابه ای دیگر کمی روغن بریزید و1عدد پیاز دیگر را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و در تابه بریزید و تفت دهید و مرغها را خرد کنید و در تابه بریزید وتفت دهید و نمک وفلفل روی تکه مرغها بپاشید.پس از آنکه رنگ تکه مرغها تغییر کرد زیر تابه را خاموش کنید تا مواد کمی سرد شود

شیر و خامه را در مخلوط کن بریزید تا با هم مخلوط شوند.ظرف مخصوص فر را بیاورید و ماکارانی و مرغ و سس خامه را در آن با هم مخلوط کنید و روی مواد پیتزا ماکارونی را پنیر موزاریلا بریزید و روی پنیر نیز پیاز نگینی شده و زیتون خرد شده و قارچ خرد شده بریزید و در فر با حرارت 170درجه ساتیگراد بمدت 30تا40دقیقه قرار دهید تا روی پیتزا ماکارونی شما طلایی بشودو نوش جان کنید.

پیتزا پپرونی , طرز تهیه پیتزا پپرونی , دستور پخت پیتزا پپرونی

آموزش کامل طرز تهیه پیتزای ماکارونی خوشمزه و ساده با پنیر پیتزا

آموزش کامل طرز تهیه ژله نیمرویی مجلسی و خوشمزه با شیر

آموزش کامل طرز تهیه ژله نیمرویی مجلسی و خوشمزه با شیر

ژله نیمرو,طرز تهیه ژله نیمرو,دستور ژله نیمرو,درست کردن ژله نیمرو

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله نیمرو خوشمزه در منزل

مواد لازم ژله نیمرو

ژله موز :•: نصف بسته

شیر ولرم :•: یک و یک سوم پیمانه

ژله آلوئه ورا :•: ۱ بسته

رنگ زرد خوراکی :•: به میزان لازم

روغن مایع :•: به میزان لازم

ژله خرده شیشه,طرز تهیه ژله خرده شیشه,ژله خرده شیشه شفاف,ژله خرده شیشه با پور ژلاتین

ژله نیمرو,طرز تهیه ژله نیمرو,دستور ژله نیمرو,درست کردن ژله نیمرو

وسایل لازم ژله نیمرو

جا تخم مرغی

ظرف مورد نظر برای سرو

قلمو

ژله بستنی,طرز تهیه ژله بستنی,دستور ژله بستنی ساده,ژله بستنی چند رنگ

ژله نیمرویی,ژله نیمرو مامی سایت,ژله نیمرو با شیر,ژله نیمرو تصویری,ژله نیمرو طرز تهیه,ژله نیمرو شکل,نیمرو ژله ای,ژله ی نیمرو,تهیه ژله نیمرو,ژله نیمرویی,طرز تهیه ژله نیمرویی,آموزش ژله نیمرویی,ژله ی نیمرویی,تهیه ژله نیمرویی,تزیین ژله نیمرویی,ژله بستنی نیمرویی,دستور ژله نیمرویی,ژله نیمرو در مامی سایت,طرز تهیه ژله نیمرو با تصویر,طرز تهیه نیمرو ژله ای,ژله به شکل نیمرو,ژله به شکل نیمرو,ژله با شکل نیمرو,طرز تهیه ژله شکل نیمرو,آموزش ژله شکل نیمرو,تزیین ژله شکل نیمرو,ژله تزریقی به شکل نیمرو,ژله خوشمزه به شکل نیمرو,نیمروی ژله ای,طرز تهیه ژله ی نیمرو,طرز تهیه ژله ی نیمرویی,اموزش ژله ی نیمرو,دستور ژله ی نیمرو,طرزتهیه ی ژله نیمرو,طرز تهیه ژله نیمرو,دستور تهیه ژله نیمرو,تهیه ژله به شکل نیمرو,طرز تهیه ژله طرح نیمرو,طرز تهیه ژله مدل نیمرو,طرز تهیه ی ژله نیمرو,طرز تهیه ژله شبیه نیمرو

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه ژله نیمرو خوشمزه در منزل

طرز تهیه ژله نیمرو

برای تهیه ژله نیمرویی ابتدا چند قطره از رنگ زرد خوراکی را در 1/3پیمانه شیر بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و در کناری بگذارید،سپس در کاسه ای نصف بسته از پودر ژله موزی را در نصف لیوان آب جوش بریزید و خوب مخلوط کنید تا ذره ای از پودر در کف کاسه نماندو با شیر و رنگ خوراکی مخلوط کنید.

قلمو را در مقداری روغن مایع بزنید و سپس قلمو را به داخل جا تخم مرغی ها بزنید تا کمی چرب شوند وبعد نصف آن را ژله موزی که آماده کرده اید بریزید(در بالا اشاره کردیم) و بمدت 30 تا 45 دقیقه در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

بعد در کاسه ای ژله آلوئه ورا را با 1 لیوان آب جوش مخلوط کنید تا کاملا در همدیگر حل شوندو صبر کنید تا خنک شود،و1پیمانه شیر به آن بیفزایید و خوب هم بزنید.

پس از آنکه ژله موز خودش را گرفت از یخچال در آورید و لبه آن را با یک کارد بلند کنید و یک تکان محکم به ژله بدهید تا از ظرف جدا شود ویا در قابلمه ای که بزرگتر از جا تخم مرغها باشد آب جوش بریزید و ظرف را 30ثانیه در آب جوش قرار دهید و بعد از آب در آورید وتکان دهید تا زرده ها از ظرف جدا شوندوسپس در بشقابهای مسطح قرار دهید

هر کدام از زرده ها را در 1بشقاب قرار دهید زیرا قرار است سفیده آن را نیز در اطراف زرده بریزیم و بیش از 1 زرده در یک بشقاب جلوه زیبا وشیکی ندارد.پس زرده را در وسط بشقاب قرار دهید و ژلهسفیدی که آماده کردید را آرام به دور زرده بریزیدو30تا 45دقیقه در یخچال قرار دهید تا ببندد(این زمان ها برای دمای هر یخچالی متفاوت است)

بعد  از گذشت 30تا45دقیقه به ژله نیمرو سری بزنید اگر کاملا بسته شده بودند آنها را از یخچال در بیاورید و با یک چاقو اطراف سفیده را نامنظم ببرید و نوش جانتان کنید.

اگر دوست دارید ژله میوه ای یا ژله رولی تهیه کنید به لیست دسر های موجود در سایت سر بزنید.

ژله رولی,طرز تهیه ژله رولی,دستور درست کردن ژله رولی

آموزش کامل طرز تهیه ژله نیمرویی مجلسی و خوشمزه با شیر

آموزش کامل طرز تهیه مرغ ذغالی فوق العاده خوشمزه و مجلسی

آموزش کامل طرز تهیه مرغ ذغالی فوق العاده خوشمزه و مجلسی

مرغ ذغالی,طرز تهیه مرغ ذغالی,دستور پخت مرغ ذغالی,درست کردن مرغ ذغالی

آموزش آشپزی و دستور تهیه مرغ ذغالی خوشمزه و مجلسی در منزل

مواد لازم مرغ ذغالی

گوشت سینه مرغ :•: نیم کیلو

گشنیز و نعنا :•: 200 گرم

مایونز :•: 50 گرم

ماست :•: 50 گرم

روغن مایع :•: دو قاشق سوپخوری

سیر :•: یک حبه بزرگ

سرکه :•: دو قاشق غذاخوری

فلفل سبز تند :•: یک تا دو عدد

ذغال :•: یک تکه

غذای خوشمزه با مرغ , غذای خوشمزه و سریع با مرغ , غذاهای خوشمزه با مرغ

مرغ ذغالی مامی سایت,مرغ ذغالی,تهیه مرغ ذغالی,آموزش مرغ ذغالی,طرز تهیه مرغ ذغالی,دستگاه مرغ ذغالی,کباب مرغ ذغالی,مرغ بریانی ذغالی,کوبیده مرغ ذغالی,طرز تهیه مرغ ذغالی مامی سایت,طرز تهیه مرغ ذغالی,طرز تهیه ی مرغ ذغالی,طرز تهیه مرغ زغالی,طرز پخت مرغ ذغالی,طرز پخت مرغ زغالی,روش تهیه مرغ زغالی,طرز تهیه کباب مرغ زغالی,دستگاه مرغ بریان ذغالی,lvy byhgd

آموزش آشپزی و دستور تهیه مرغ ذغالی خوشمزه و مجلسی در منزل

طرز تهیه مرغ ذغالی

برای تهیه مرغ ذغالی ابتدا سینه های مرغ را به  تکه های مربع برش دهیدو گشنیز و نعنا را پاک کنید ، بشورید و ساطوری کنید و سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید و در تابه ای روغن بریزید و شعله را کم کنید

و سیر را در آن تفت دهید وفلفل ها و تکه های گوشت را نیز اضافه کنیدو تفت دهید و روی آنها کمی نمک بپاشید و زیر شعله را کم کنید تا تکه های مرغ مغز پخت و سرخ بشوند.

در کاسه ای ماست و سس مایونز و سرکه و گشنیز و نعنا ساطوری را مخلوط کنید و روی تکه های مرغ،سس آماده شده را بریزید و مواد را زیر ورو کنید تا با هم مخلوط شوند.

تکه زغالی که دارید را روی شعله سرخ کنید و فویل را بصورت کاسه ای در بیاورید و در وسط تابه ای که مواد در آن است قرار دهید و 1 قاشق روغن مایع در فویل بریزید و تکه زغال سرخ شده را در وسط آن قرار دهید

و در تابه را بگذارید و زیر شعله را خاموش کنید.پس از 5 دقیقه در تابه را بردارید و یک تیکه از مرغ را امتحان کنید و بوی زغال را حس کنید و با پلو مرغ ذغالی خوش طعم را نوش جان کنید.

غذاهای بسیاری با استفاده از مرغ میشود تهیه کرد. این غذای خوشمزه با مرغ را می توانید با بلدرچین و کبک هم تهیه کنید.

کیک مرغ , طرز تهیه کیک مرغ سرد , دستور پخت کیک مرغ خوشمزه

آموزش کامل طرز تهیه مرغ ذغالی فوق العاده خوشمزه و مجلسی