پاتوق 86

سرگرمی و تفریحی

پاتوق 86

سرگرمی و تفریحی

دوغ گاز دار خوشمزه آبعلی

دوغ گاز دار خوشمزه آبعلی

دوغ گاز دار , طرز تهیه دوغ گاز دار , درست کردن دوغ گاز دار خانگی

آموزش دستور تهیه و مواد لازم دوغ گاز دار سالم و خوشمزه در منزل

مواد لازم دوغ گاز دار

ماست :•: به میزان دلخواه

آب :•: دو برابر ماست

قند :•: 2 حبه

نمک :•: به میزان کافی

لیموناد,طرز تهیه لیموناد,دستور درست کردن لیموناد طبیعی

دوغ گاز دار با ماست , دوغ گاز دار با شیر , دوغ گاز دار در خانه , چگونه دوغ گازدار درست کنیم , دوغ گاز دار آبعلی , دوغ گاز دار طبیعی

آموزش دستور تهیه و مواد لازم دوغ گاز دار سالم و خوشمزه در منزل

طرز تهیه دوغ گاز دار

برای آماده کردن دوغ گاز دار ابتدا باید ماست ترش داشته باشیم . اگر ماستتان ترش نیست آن را 2 روز در بیرون از یخچال بگذارید. ماست ترش را تا جایی هم میزنیم که کاملا شکل براقی به خود بگیرد. سپس 2 برابر ماست به آن آب اضافه میکنید و هر مقدار که دوست دارید داخل آن نمک بریزید.

برای گازدار شدن دوغ خانگی تنها نیاز است به 2 حبه قند ، که به آن می افزاییم . به هیچ وجه برای بیشتر گازدار کردن دوغ از تعداد حبه قند بیشتری استفاده نکنید و دوغ را در ظرفی ریخته و در آن را محکم میبندید.

تا 15 دقیقه مداوم تکانش دهید و آن را در تا یک هفته در هوای آزاد قرار دهید. پس از یک هفته میتوانید از دوغ  آماده شده استفاده کنید. برای خوش طعمتر شدن دوغ گازدار میتوان از پودر موسیر و عرقیاتی مانند نعناع که عطر ویژه ای به دوغ میدهند استفاده شود.

از این نوشیدنی مفید و پر فایده و در عین حال گوارا و خوش طعم می توانید در کنار غذاهای سنتی ایرانی مثل آبگوشت و یا کباب کوبیده استفاده کنید و لذت خوردن این غذاها را با دوغ خانگی خود دوچندان کنید.

شربت به لیمو,طرز تهیه شربت به لیمو,دستور درست کردن شربت به لیمو

آموزش طرز تهیه دوغ گاز دار طبیعی و خوشمزه با ماست در خانه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.